Alla hjärtans dag = Jippo!

Kom att tänka på Alla hjärtans dag(Jippo dagen) som är,fast började då tänka på mamma som dog av sitt hjärta. Nej tack,vill inte höra-är ledsen för din skull eller beklagar sorgen!
Min och mina syskons uppväxt var ganska tuff,vi var 5 barn med en ensamstående mamma.
Men jag klagar inte för det,hade en rolig barndom(oftast)men det var ju inte så som dom flesta barnen har idag. Men jag vet,för det sa hon,mamma då alltså,att hon ångrade ibland att hon tog dom beslut som hon gjorde,gifte sig och skaffade barn ung.För hon hann inte leva livet,om man säger så.
Hon sa en gång : Skaffa inte barn för tidigt,lev loppan först! Och gift dig inte,för det är meningslöst. Och jag tycker faktiskt samma om giftermål,tycker det är totalt sjukt!
Men visst alla får ju tycka som dom vill :) finns ju faktiskt folk som håller ihop :-O väldigt ovanligt dock! Och förlovning utan giftermål,det har jag ju aldrig fattat,haha..
Så såhär tänker jag,jag har levt! :-P men haft sådana jävligt jobbiga perioder i livet med,men det hör nog till!
Om jag blir sjuk,dör eller sitter där som gammal så vill jag veta att jag i alla fall har levt livet,både med saker man ångrar eller är glad över!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0